Tuesday, October 20, 2009

Konvo diploma...


Begitu cepat masa berlalu, aku masih ingat lagi kenangan bersama kawan-kawan di sekolah menengah yang mana kitorang sentiasa melakukan suatu mengikut kehendak diri sendiri. Segala peraturan sekolah tak pernah pun ingin aku patuhi dengan rela hati, ponteng sekolah memang agenda aku bersama kawan-kawn aku tiap-tiap hari. Dalam seminggu persekolahan, memang akan ada hari-hari yang akan aku dan kawan-kawan aku ponteng, biasanya hari-hari ponteng lebih dari hari yang hadir ke sekolah, hehe...zaman muda, darah muda kan. Biasala...

Tamat jer zaman sekolah menengah, bermula pula alam yang baru bagi aku yang mana alam ini sememangnya menjadi impian setiap orang dan ibu bapa pada anak-anak mereka iaitu alam universiti. Agak sukar bagi aku untuk masuk ke universiti kerana keputusan SPM aku begitu teruk dan memang telah menghampakan banyak pihak termasuk ibu aku sendiri. Tapi dengan berkat doa ibu dan kesabaran, tuhan telah memakbulkan impian aku ke universiti untuk mengikuti kawan-kawan aku yang lain. Kehidupan di universiti agak mencabar namun aku berjaya menamatkan diploma aku setelah tiga tahun setengah belajar (tempoh belajar sepatutnya tiga tahun).

Hari ini adalah hari bermakna bagi aku apabila aku akan mendapat skrol diploma aku di dalam majlis konvo yang akan diadakan hari ini. Ramai yang akan datang menyaksikan aku hari ini termasuklah mama, uwan, makcik dan pakcik aku dan lain-lain (buah hati pun ada),hehe...

Hooorrrrai!!!!!!! Alhamdulillah, aku bersyukur....

No comments:

Post a Comment