Saturday, June 11, 2011

Tahniah Penyu!


Adat permainan orang cakap, ada yg menang dan ada yang kalah. Apa pun, penyu sememangnya layak untuk menjulang piala Fa tahun ni sebab bagi aku, semangat pemain-pemain skuad penyu memang begitu hebat walaupun ketinggalan 1-0, namun mereka tetap berjuang hingga ke minit terakhir dengan semangat juang yang tinggi! Tahniah!

Match semalam memang tidak menyebelahi pahlawan merah, walaupun mereka dah hampir untuk bawa pulang piala Fa, tapi jaringan sendiri oleh daudsu telah menyebabkan permainan diheret ke extra time. Namun, bagi aku skuad pahlawan merah memang tiada rezeki semalam untuk merangkul piala Fa dengan kekalahan tipis 2-1. Aku xnampak apa-apa kesalahan daudsu semalam, adatla, kesilapan boleh berlaku bila-bila masa tapi aku masih tak puas hati dengan perangai segelintir penyokong yang masih bersikap tidak menghormati perlawanan. Gara-gara balingan mercun oleh penyokong telah menyebabkan perlawanan terhenti dan ini juga yang menyumbang kepada tambahan masa lagi 4 minit walaupun pada aku memang tak wajar dua kali tambahan masa, tapi ini lah hakikat yang perlu ditelan penyokong pahlawan merah akibat sikap mereka sendiri. Bola sepak takkan maju selagi penyokong masih lagi bersikap macam ni, jangan jadikan budaya hooligans seperti di England di dalam arena bola sepak Malayasia.

Lepas jer habis menonton perlawanan semalam, macam-macam yang aku dengar dari bualan mulut orang, game kena bayarla, ref berat sebelahla, daudsu kena bayarla tapi bagi aku skuad pahlawan merah memang takde rezeki semalam. Walaupon terlepas piala Fa, aku harap skuad pahlawan merah takkan patah semangat sebab kita masih ada lagi liga super dan piala Malaysia yang menjadi idaman setiap team yang mana nilainya lagi tinggi dari piala Fa!

Kekalahan semalam tak pernah melunturkan semangat aku dalam menyokong pahlawan merah! Go! Go! The Red Warriors!!!GKG!!!

P/s: Nok suko kelih mat bon duk nyorok pah ganu sumak gol smale..hahaha!:)

1 comment: